Funktionärsinformation körtävling 11- 12/5 2024 på KDRF:s anläggning
TACK för att just Du ställer upp som funktionär! Utan dig så blir det inga tävlingar.
Under tiden du är på plats på anläggningen och bär din väst försöker du svara på frågor eller hänvisar till den som kan svara på frågor. Vi möter varandra med ett leende och hälsar på alla vi möter.
Samling sker vid sekretariatet vid domartornet (nedre våningen) där Susanne och Göran tar emot er och visar er vart NI ska vara och förklarar er uppgift. Där får Ni även er väst som ni vänligen lämnar tillbaka i lådan efter genomfört arbetspass.
Alla som arbetar får lunch, dricka, kaffe, te och kaka vid fiket, ni står uppskrivna på en lista så uppge era namn.
Ni som ska hjälpa till på maraton på söndagen kommer få med er enkel fika ut på era poster så vänligen medtag termos för att fylla kaffe eller te i, flaska om ni önskar saft.
Får du förhinder så ansvarar du för att ordna en ersättare, kontakta ändå Marie Ågren är ni snälla.
Lördagens funktionärer som anmält heldag eller förmiddagspass ber vi komma till 9 30.
Första start är 10 00.
För er som anmält eftermiddag önskar vi att ni kommer till 13 00 för att vara behjälplig med att bygga precisionsbanan. Första start ca 14 00 beror på hur snabba vi är på att bygga banan
Söndagens funktionärer samlas 9 00, snälla håll den tiden då vi ändå minimerar er tid på plats så vi behöver vara effektiva att få informera er och få er på plats.
Vi ber allra ödmjukast om hjälp EFTER tävlingen är klar om det finns någon som kan stanna kvar. Allt materiel ute ska forslas bort och stallet/utrymmena inne ska ställas ordning. Eftersom det blir en ganska kort dag så kan ni som vill ha en heldag noterad som arbete tänka på att ni stannar och hjälper till, risk finns att det blir en halvdag annars. När man ändå är där så kan man liksom få dagen gjord ju
Än en gång tack för att ni ställer upp!
Kontaktpersoner vid förhinder
Tävlingsledare Göran Andersson 070-3087213
Bitr tävlingsledare Marie Ågren 070 – 6157481
Sekretariatsansvarig Susanne Öhrlund 070 – 3205686
Domare Jill Isebark
Överdomare Helen Hilltorn Bogren
Lördag
Arbetsuppgifter samling 9 30 vid domartornet vid utebanan, första start 10 00
Funktionskontrollant Lena Nordlund
Dressyrsekreterare Lotta Olin
Dressyr in och ut, kolla mun efter Saga Olovsson
Protokollhämtning Märta Björnberg
Speaker Tabita Olsson
Speaker assist Minna Nilsson
Kioskansvarig Annika och Ove Degerman
Kiosk Emmy Hortlund
Sjukvårdare Anna Ackemo och Jossan Medbom
Precision/eftermiddag samling 13 00 första start ca 14 00, banan byggs direkt efter dressyr är klar
Precisionssekreterare Susanne Öhrlund
In och ut, kolla mun efter Minna Nilsson
Speaker Tabita Olsson
Banansvarig Rune Eklund
Banpersonal Lilly Lundström
Banpersonal Saga Olovsson
Banpersonal Emmy Hortlund
Banpersonal Märta Björnberg
Söndag samling 9 00 första start 10 00
Speaker Tabita Olofsson
Speaker assistent Minna Nilsson (ev ut i hinder)
Veterinär sekreterare Anna Lundmark Selin
Funktionskontrollant och WU insläpp Sofia Olin Lundmark
Start/mål B paus Lisa Hedlund
Start/mål B paus och mun mål Lisa Hedlund
Hinder chef för hinder 1 och 2 Caroline Eklund
Personal för h 1 och 2 Lova dotterdotter Öhrlund
Personal för h 1 och 2 Dotter Öhrlund
Personal för h 1 och 2
Hinderchef för hinder 3 och 4 Håkan Lundmark
Personal för h 3 och 4 Emmy Hortlund
Personal för h 3 och 4 Saga Olovsson
Personal för h 3 och 4
Hinderchef för h 5 och 6 Nina Eriksson
Personal för h 5 och 6 Lilly Lundgren/hovis
Personal för h 5 och 6 Mona Markström
Personal h 5 och 6
Kioskansvarig Annika och Ove Degerman
Sjukvård/kiosk Ing-Marie Andersson