Funktionärsinformation 11-12/5-2024

maj 8, 2024 | Tävlingsinformation

Funktionärsinformation körtävling 11- 12/5 2024 på KDRF:s anläggning

TACK för att just Du ställer upp som funktionär! Utan dig så blir det inga tävlingar.
Under tiden du är på plats på anläggningen och bär din väst försöker du svara på frågor eller hänvisar till den som kan svara på frågor. Vi möter varandra med ett leende och hälsar på alla vi möter.

Samling sker vid sekretariatet vid domartornet (nedre våningen) där Susanne och Göran tar emot er och visar er vart NI ska vara och förklarar er uppgift. Där får Ni även er väst som ni vänligen lämnar tillbaka i lådan efter genomfört arbetspass.

Alla som arbetar får lunch, dricka, kaffe, te och kaka vid fiket, ni står uppskrivna på en lista så uppge era namn.
Ni som ska hjälpa till på maraton på söndagen kommer få med er enkel fika ut på era poster så vänligen medtag termos för att fylla kaffe eller te i, flaska om ni önskar saft.

Får du förhinder så ansvarar du för att ordna en ersättare, kontakta ändå Marie Ågren är ni snälla.

Lördagens funktionärer som anmält heldag eller förmiddagspass ber vi komma till 9 30.
Första start är 10 00.
För er som anmält eftermiddag önskar vi att ni kommer till 13 00 för att vara behjälplig med att bygga precisionsbanan. Första start ca 14 00 beror på hur snabba vi är på att bygga banan

Söndagens funktionärer samlas 9 00, snälla håll den tiden då vi ändå minimerar er tid på plats så vi behöver vara effektiva att få informera er och få er på plats.
Vi ber allra ödmjukast om hjälp EFTER tävlingen är klar om det finns någon som kan stanna kvar. Allt materiel ute ska forslas bort och stallet/utrymmena inne ska ställas ordning. Eftersom det blir en ganska kort dag så kan ni som vill ha en heldag noterad som arbete tänka på att ni stannar och hjälper till, risk finns att det blir en halvdag annars. När man ändå är där så kan man liksom få dagen gjord ju

Än en gång tack för att ni ställer upp!

Kontaktpersoner vid förhinder

Tävlingsledare Göran Andersson 070-3087213

Bitr tävlingsledare Marie Ågren 070 – 6157481

Sekretariatsansvarig Susanne Öhrlund 070 – 3205686

Domare Jill Isebark
Överdomare Helen Hilltorn Bogren

Lördag
Arbetsuppgifter samling 9 30 vid domartornet vid utebanan, första start 10 00

Funktionskontrollant                                                 Lena Nordlund
Dressyrsekreterare                                                    Lotta Olin
Dressyr in och ut, kolla mun efter                            Saga Olovsson
Protokollhämtning                                                    Märta Björnberg
Speaker                                                                     Tabita Olsson

Speaker assist                                                            Minna Nilsson
Kioskansvarig                                                           Annika och Ove Degerman
Kiosk                                                                         Emmy Hortlund
Sjukvårdare                                                               Anna Ackemo och Jossan Medbom

Precision/eftermiddag samling 13 00  första start ca 14 00,  banan byggs direkt efter dressyr är klar

Precisionssekreterare                                             Susanne Öhrlund
In och ut, kolla mun efter                                       Minna Nilsson
Speaker                                                                     Tabita Olsson
Banansvarig                                                              Rune Eklund
Banpersonal                                                             Lilly Lundström
Banpersonal                                                             Saga Olovsson
Banpersonal                                                             Emmy Hortlund
Banpersonal                                                             Märta Björnberg

 

Söndag samling 9 00 första start 10 00
Speaker                                                                    Tabita Olofsson
Speaker assistent                                                    Minna Nilsson (ev ut i hinder)
Veterinär sekreterare                                            Anna Lundmark Selin
Funktionskontrollant och WU insläpp                Sofia Olin Lundmark
Start/mål B paus                                                    Lisa Hedlund
Start/mål B paus och mun mål                            Lisa Hedlund

Hinder chef för hinder 1 och 2                            Caroline Eklund
Personal för h 1 och 2                                           Lova dotterdotter Öhrlund
Personal för h 1 och 2                                           Dotter Öhrlund
Personal för h 1 och 2

Hinderchef för hinder 3 och 4                             Håkan Lundmark
Personal för h 3 och 4                                           Emmy Hortlund
Personal för h 3 och 4                                           Saga Olovsson
Personal för h 3 och 4

Hinderchef för h 5 och 6                                       Nina Eriksson
Personal för h 5 och 6                                           Lilly Lundgren/hovis
Personal för h 5 och 6                                           Mona Markström
Personal h 5 och 6
Kioskansvarig                                                  Annika och Ove Degerman
Sjukvård/kiosk                                                Ing-Marie Andersson